قالب مدولار بتن

 

قالب مدولار بتن از انواع قالب هایی است که جنس فلزی دارد و متناسب با ابعاد و اندازه سازه بتنی قابل ساخت می باشد. طراحی و ساخت این نوع قالب های بتن به گونه است که در ابعاد عرضی با مضرب 5 تولید می شوند. همچنین قالب بتن مدولار را می توان متناسب با نیاز و سفارش مشتری طراحی کرد.

قالب های مدولار از اجزا و قطعات به هم پیوسته تشکیل می شوند. این قالب ها در بسیاری از پروژه های کوچک و بزرگ و به منظور ساخت سازه های بتنی مانند انواع دیوارهای یک طرفه، دو طرفه و برشی، فونداسیون، شناژ،سقف و… مورد استفاده قرار می گیرند.

کاربرد قالب بتن مدولار در پروژه های ساختمان سازی مختلف، باعث صرفه جویی در وقت و هزینه می شود. چرا که این قالب ها به راحتی و با استفاده از اتصالاتی مانند پین، گوه و… به یکدیگر متصل و یا از هم جدا می شوند.

 

اجزای تشکیل دهنده قالب مدولار بتن

 

قالب های مدولار دارای اجزا و متعلقات مختلفی هستند که به راحتی به یکدیگر متصل می شوند. پین و گوه، سولجر، گیره قالب بندی، مهره، بولت و میان بولت از تجهیزات تشکیل دهنده این نوع قالب ها هستند. علاوه بر این قالب مدولار بتن از یک ورق رویه، چهار تسمه به صورت پانچ شده در لبه و تسمه های تقویتی یا سخت کننده نیز تشکیل می شوند.

ضخامت ورق رویه قالب 3 سانتیمتر است. قالب ها و ورق رویه در قسمت های مشخصی به وسیله تسمه های سخت کننده تقویت می شوند. علاوه بر این، این تسمه ها می توانند قطعات مختلف قالب را به یکدیگر و به پشت بند متصل کند.

قالب مدولار بتن

یکی از مهمترین ویژگی های قالب مدولار، مقاومت مناسب آن در مقابل نیروهای وارده و آتش سوزی است. همچنین این قالب ها طول عمر بالایی دارند و با استفاده از آنها می توان در سازه بتنی سطحی صاف و هموار ایجاد کرد. ظرفیت و مقاومت قالب بتن مدولار قابل تغییر است و در صورت نیاز می توان آن را افزایش یا کاهش داد.

 

 

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا
اسکرول به بالا
شهرقالب We would like to show you notifications for the latest news and updates.
رد
اجازه دادن به اعلان‌ها