قیمت قالب فلزی

 

قالب فلزی

برای انجام عملیات بتن ریزی، بایستی از قالب های فلزی استفاده کرد. این نوع قالب ها می توانند به عنوان جایگزین مناسبی برای قالب های چوبی باشند. قیمت قالب فلزی با توجه به سایز و وزن قالب تعیین می گردد و این نوع قالب ها دارای ویژگی هایی مانند مقاومت و طول عمر بالا می باشند.

قالب فلزی نسبت به سایر قالب های موجود در بازار دارای طول عمر بالاتری هستند و استفاده از آنها باعث افزایش سرعت در کار قالب زنی و جمع کردن آنها می شود. به دلیل بالا بودن استحکام قالب فلزی، می توان آن را در پروژه های بزرگ مانند اتوبان سازی، ستون های بتنی، قالب بندی فونداسیون و… به کار برد.

عوامل موثر در قیمت قالب فلزی

 

محاسبه قیمت قالب فلزی، با توجه به وزن قالب و بر حسب کیلوگرم انجام می شود. بنابراین هر چه قالب دارای وزن بیشتری باشد، بالطبع قیمت آن نیز بالاتر می رود. اما باید توجه داشت که وزن قالب به گونه ای باشد که حمل و جابجایی آن به آسانی صورت گیرد.

توجه به این نکته ضروری است که قیمت این نوع قالب ها از قالب های چوبی بیشتر است. اما بالا بودن عمر مفید قالب فلزی باعث شده تا استفاده از آن مقرون به صرفه تر باشد. قالب فلزی دارای استحکام بالایی بوده و می توان از آن چندین بار و در پروژه های مختلف استفاده کرد. بنابراین استفاده از آن به صرفه تر از قالب چوبی است.

میزان استحکام قالب های فلزی نیز در قیمت آن تاثیر گذار است. چرا که قالب های فلزی باید به گونه ای ساخته شوند که وزن و نیروی وارد شده را تحمل کنند. علاوه بر این قالب های فلزی بایستی در مقابل ضربه، حرارت، خوردگی، هوازدگی، رطوبت و… مقاوم باشند. بنابراین هنگام خرید قالب فلزی بایستی به کیفیت و نوع مواد سازنده آن توجه داشت.

 

قالب فلزی

قیمت قالب فلزی

ساخت قالب های فلزی نیز باید به گونه ای انجام شود که متصل کردن اجزای آن به راحتی و در زمان کمی باشد. به طور کلی قیمت هر کیلو از قالب فلزی با توجه به جنس فلز و ورقه های فلزی مورد استفاده در ساخت قالب، برند و کشور سازنده آن، مقاومت فیزیکی و شیمیایی فلز و… تعیین می گردد.

قالب فلزی در دو نوع لبه خم و لبه جوش تولید میشود که  هرکدام کاربرد و ویژگی های خاص خود را دارد.

قالب فلزی لبه خم

 

  • وزن کمتر نسب به قالب فلزی لبه جوش یا تسمه ای
  • استحکام بالاتر و استحلاک کمتر قالب در اجرا
  • آسانی در نصب و اجرای قالب

برای دریافت جدول وزنی قالب فلزی لبه خم کلیک کنید.

قالب فلزی لبه جوش

 

  • قابلیت تعمیر پس از استحلاک بالا
  • کاربرد بهتر در دیوار های برشی
  • سهولت در تولید و تامین قالب

برای دریافت جدول وزنی قالب فلزی لبه جوش کلیک کنید.

برای اتصال قالب های فلزی به یکدیگر از اتصالات مخصوصی استفاده میشود که بهترین و پر کاربرد ترین آن پین و قوه است.

پین و گوه

این قطعه در ضخامت های 3،4 و 5 میلیمتر تولید می شود و طول هر قطعه 9،10 و 11 سانتی متر می باشد .

میزان مصرف و بسته بندی :

در هر متر مربع حدود 16 جفت از این ابزار به کار میرود

هرکیسه از این محصول 500 عددی است که هر 500 جفت شامل یک کیسه 500 عددی نری ( پین ) و یک کیسه 500 عددی مادگی ( گوه ) می باشد .

برای ادامه مطالب و مشاهده سایر اتصالات قالب بندی کلیک کنید…

بهترین نوع ورق مورد استفاده در قالب های فلزی ورقst37 میاشد . 

ویژگی های ورقst37:

فولاد یکی از آلیاژهای اصلی آهن است که دارای 2 درصد عنصر کربن است، هر آلیاژ آهن دارای خصوصیات خاص خود است، یکی از این آلیاژها فولاد st37 است. که در این نوشته قصد داریم خصوصیات آن را بررسی کنیم.

همانطور که گفتیم اصلی ترین عنصر تشکیل دهنده فولاد آهن است، به همین دلیل هم خصوصیاتی بسیار شبیه آهن دارد، و همین باعث افزوده شدن به محبوبیت و استفاده از آن در اکثر صنایع شده است. از خصوصیات مشترک بین فولاد و آهن میتوان به انتقال دمایی بالا، انعطاف و استحکام آن اشاره داشت.

برای اطلاع از قیمت های انواع آلیاژهای فولاد و محصولات فولادی تنها کافی است با کارشناسان فولاد فیدار تماس بگیرید.

با کم و زیاد شدن درصد کرین موجود در آهن آلیاژهای مختلفی از فولاد پدید آمده اند که هر یک با نام خاصی شناخته میشوند، یکی از این آلیاژ ها فولاد st37  است. الیته باید توجه داشت که خصوصیات فولاد های مختلف باهم مشترک است،  اما با توجه به تغییر برخی از عناصر در آنها ویژگی های منحصر به فردی هم کسب کرده اند.

ساخت قالب فلزی مستلزم جوشکاری دقیق و مناسب میباشد . جوشکاری co2 بهترین نوع جوشکاری قالب عای فلزی میباشد.

ویژگی های جوش Co²:
خاصیت حفاظتی بسیار خوبی دارد و به طول قوس بسیار حساس است، در موقع استفاده از این گاز باید طول قوس را ثابت نگه داشت، بنابراین در دستگاه‌های تمام اتوماتیک و نیمه اتوماتیک که طول قوس باید ثابت نگه داشته شود استفاده از این گاز ایده آل است. درموقع استفاده از این گاز برای ثبات قوس و پیشگیری از ناجور شدن آن، از الکترودهای روپوش شده یا تنه کار استفاده می کنند. بیشترین گازی که در جوشکاری فولاد معمولی بکار می رود CO2 است.
برای مشاوره قیمت قالب فلزی میتوانید با شهر قالب در ارتباط باشید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا
اسکرول به بالا
شهرقالب We would like to show you notifications for the latest news and updates.
رد
اجازه دادن به اعلان‌ها