قالب فلزی بتن

 

قالب فلزی بتن از انواع قالب های بتن هستند که با شکل خاصی ساخته می شوند و از آن به منظور نگهداری بتن خمیری و خیس و آرماتورها استفاده می شود. برای ساخت سازه های بتنی بایستی قالب های فلزی را از بتن پر کرد و پس از سفت شدن، شکل مورد نظر ایجاد می شود.

در عملیات بتن ریزی، قالب بندی و آرماتورگذاری مهمترین مرحله است. در واقع این مرحله حدود 30 تا 70 درصد از هزینه های مربوط به عملیات بتن ریزی را به خود اختصاص می دهد. بنابراین بایستی از قالب هایی استفاده کرد که علاوه بر ایجاد مقاومت و استحکام در سازه، به صرفه تر باشند. استفاده از قالب های بتن فلزی بهترین گزینه است. چرا که طول عمر بالایی دارند و سرعت انجام کار را بالا می برند.

 

          نکات مهم در استفاده از قالب فلزی بتن

 

یکی از نکات مهم در استفاده از قالب های فلزی، خنک بودن آنها در هوای گرم است. بنابراین در محیط های گرم بایستی این نوع قالب ها را با آب خنک کرد. چرا که گرمای قالب می تواند در کیفیت و میزان گیرایی بتن تاثیر منفی داشته باشد.

کاربرد قالب فلزی بتن می تواند نمای بتن را بهتر می کند و سطحی صاف به وجود می آورد. برای جلوگیری از به وجود آمدن حفره های سطحی در بتن، می توان از روغن های مخصوص قالب که به عنوان رها ساز هستند، استفاده کرد. سطوح قالب فلزی بایستی به صورت کاملا یکنواخت، روغنکاری شوند و روغن باید ویسکوزیته و غلظت مناسبی داشته باشد.

 

قالب های فلزی بایستی محکم و با دوام باشند و کاملا مهاربندی شوند. تقویت کننده های عرضی و طولی و همچنین پشت بندها باید به گونه استفاده شوند که باعث افزایش مقاومت قالب ها شوند. علاوه بر این قالب ها بایستی طوری با یکدیگر جفت و نصب شوند تا بتن خیس و شیره آن از درز قالب ها خارج نشود.

نکته مهم در استفاده از قالب های فلزی:

پس از انجام قالب بندی و بتن ریزی، قالب ها باید پس از زمان لازم برای سفت شدن با رعایت اصول باز شوند. برای جلوگیری از آسیب به کیفیت بتن ها باید در هنگام جداسازی قالب ها، آنها را مرطوب کرد.

 

از دیگر محصولات تولیدی شهرقالب میتوان به جک سقفی اشاره کرد برای مشاهده لیست قیمت جک سقفی وارد لینک زیر شوید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا
اسکرول به بالا
شهرقالب We would like to show you notifications for the latest news and updates.
رد
اجازه دادن به اعلان‌ها